Roger fortsätter svara

Nedanstående frågor kom från signaturen Tompa. Fortsätta att skicka era frågor så svarar Roger. Maila till [email protected].


Välkommen till Oskarshamn, hoppas du kommer att trivas.
Tack så mycket!
 
Förra säsongen lånade vi Thom Flodqist från Södertälje, är det en kille som du kan tänka dig köpa över? Han har ju inte spelat så mycket i Södertälje men gjorde bra ifrån sig i IKO. Hans ålder och spelstil kanske passar in i ditt mönster?
Absolut! Thom är en spelare som skulle passa bra in i IKO nästa säsong.
 
Vad jag hört och läst har det inte varit någon mental träning i IKO, är det något ni nu tänker ta upp? Den är ju viktig i fram för allt elitidrott.
- Jag vet faktiskt inte om IKO har haft någon mental tränare tidigare. Det är inget jag tänker på i dagsläget men jag är mån om att nå resultat så jag stänger inga dörrar.
 
Hur ser du på att låna spelare till höger och vänster som många klubbar gör, däribland IKO. Det kan väl inte främja laget på sikt att spela in killar tillfälligt även om det är en nödlösning.
- Det finns både för- och nackdelar med att låna in spelare. Ska man gå in i ett sådant samarbete måste det finnas en kontinuitet och en långsiktighet som gynnar både spelaren och föreningen.

Kommentarer
Postat av: Svensson

Tycker ni ska kolla upp denna spelare : http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3627



Hans agent söker efter en allsvenk klubb eller i värsta fall en topp klubb i divion 1. tror han skulle kunna passa bra in här i IKO.

2011-04-10 @ 22:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0