Måndagar och fredagar

Det är inte klokt vad tiden går fort. Jag tycker inte att veckorna består av annat än måndagar och fredagar. Tiden går så fort att det bara återstår 10 matcher av HockeyAllsvenskans grundserie.
I morgon är det en sådan veckoslutsdag igen och matcherna duggar tätt nu. Laget är tillbaka från en roadtrip i Västerås och Leksand och hade två poäng med sig när de rullade in på parkeringen vid Arena Oskarshamn runt kl 06 på torsdagsmorgonen. Straffsegern i Västerås var urstark, det är alltid tufft i ABB Arena. I Leksand, däremot, fanns mer att önska. Jag hade bokat in grabbarna på vackra Dalecarlia i Tällberg där de laddade upp med en fantastiskt utsikt över Siljan, tänkte att det var lika bra att fortsätta med ett vinnande koncept eftersom de bodde där även i höstas då det blev seger i Tegera Arena. Nej, den här gången ville det sig inte. Själv såg jag matchen på TV tillsammans med sonen Jack hemma hos de goda vännerna Janne och Birgitta. Klubbens fantastiska allt-i-allo Conny (för övrigt gudfar till Jack) var också med. Efter att ha slängt i oss ett lass med tacos kunde vi bara konstatera att laget inte alls var redo för match. Lasse Ivarsson såg riktigt frustrerad ut i TV-rutan men jag tror inte han var ensam. Spelarna lär vara minst lika frustrerade eftersom det verkar vara svårt att hitta förklaringar till dessa formsvackor.

På fredagskvällen kommer Rögle på besök till Oskarshamn. Det blir en händelserik dag på arenan, vi har ett företag med 50 gäster på besök som börjar med att äta lunch i VIP-restaurangen. Därefter kör man en konferens och avslutar eftermiddagen med att entra isen och spela hockey. Kvällen avslutas med middag i restaurangen och sedan mer högkvalitativ hockeyunderhållning på rinken. Som extra krydda så har man med sig ett eget bluesband bestående av anställda i företaget, som underhåller på "VIP:en" under kvällen.
Detta blir ett roligt test för oss och det sysselsätter såväl kock, serveringspersonal, materialförvaltare, speaker och domare. Sätter vi alla bitar i arrangemanget så tror jag att detta är framtiden för våra företagskunder. Ett utmärkt sätt att kombinera affärer med god mat och bra underhållning. Att själv få snöra på sig skridskor, spela hockey och få känna sig som Johan Ryno för en stund, det blir grädde på moset. Eller varför inte svensexor?
Vi jobbar ständigt med att hitta nya produkter och inkomstkällor och jag är helt övertygad om att detta är en sådan.

Det märks att laget är på väg ur sin formsvacka nu och att våra angängare, såväl publik som företag, börjar ta sig ur januaridvalan. Mot Rögle har vi hela 140 ätande middagsgäster i restaurangen och mot Växjö på onsdag är siffran just nu drygt 220. Kanonkul!

Fredagen inleds förresten kl 8.00 med telefonmöte med klubbchefsrådet i HockeyAllsvenskan där jag sitter med tillsammans med klubbcheferna i Mora, Västerås och Rögle samt bolagets vd Stefan Bengtsson. Ett intressant möte, vi är inne i en fas i HockeyAllsvenskan AB där vi ska ta fram en ny strategisk plan för framtiden. Hur ser ligan ut i framtiden? Hur ska vi profilera den, både marknadsmässigt och sportsligt? Möjligheter? Hot? Riktigt spännande att få vara med att forma framtidens HockeyAllsvenskan. Det blir ett antal telefonmöten och konferenser innan vi är i mål.
Arbetsdagen börjar alltså lite innan åtta och jag skulle gissa att jag rattar min lilla röda Audi tillbaka till Påskallavik runt elva på kvällen. Tuff dag men det är oerhört inspirerande att jobba med alla positiva människor i och kring IK Oskarshamn.

Jag hade tänkt att börja bloggandet med ett kort inlägg men det här blev visst rätt så långt och det finns oerhört mycket mer att berätta. Mitt i play off-striden (NEJ VI HAR INTE SLÄPPT DET!) ska vi förbereda oss på nästa säsong och det arbetet pågår i allra högsta grad. Ett första steg är att anställa en sportchef och därefter drar det igång i en rasande fart med marknadssidan, företagskontakter, organisation m.m. m.m.

Återkommer snart igen och skicka gärna mail under tiden. Jag ska svara så gott jag kan!

Martin Svenson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0